Inventarieetiketter
Fler företag inventerar idag
Vi ser fortfarande ett stort intresse för Idamex inventarieetiketter. Behovet verkar aldrig ta slut. Kanske inte så konstigt med tanke på alla inventarier som finns på ett kontor.
Under förra veckan fick jag ett samtal från ett företag i Stockholmstrakten. "Vi behöver hjälp, alla inventarier är omärkta och vi har ingen kontroll längre. Vad gör vi?"
Att skapa en bra ordning är inte så svårt. Beställ hem inventarieetiketter, sätt av några timmar. Märk upp alla inventarier och lägg in dom i en excel fil eller anläggningsregister.
Ett tips innan du börjar, bestäm på vilken nivå ni vill ligga, ska alla inventarier märkas eller enbart de över en viss inköpssumma.
Vi på Idamex har jobbat med inventering och inventarieetiketter sedan 1990 och problematiken är alltid den samma, många företag har bra kontroll och många ingen kontroll alls. Gemensamt har de att alla blir lika nöjda efter en genomgång och uppmärkning av företagets inventarier.
Mer information om Idamex inventarieetiketter hittar du här.
Märka alla inventarier
Genom att märka alla inventarier kan du skapa en god kontroll över datorer, mobiler, IT, teknik, verktyg och möbler. Du kan även beställa märkning som förhindrar stölder.